Mit nye 63l - det kom galaxyerne til gode ....

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 1900

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 30/08-2007 21:31 30/08-2007 21:31
Godaften i forum :-)

Her en lille-lille billedserie af mit spritnye 63L - først et oversigtsbillede ... Nogle af planterne havde jeg i forvejen. Der er et dobbelt lysarmatur på, 2 x 15W, jeg mangler lige at sætte noget mere selvklæbende folie i armaturet - jeg løb selvfølgelig tør!

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 30/08-2007 21:36 30/08-2007 21:36
Venstre side - med svømmegangen under træroden. Jeg HAVDE lavet en aftale med fiskene om at stå stille - de små bæster!

Faktisk er det næææsten jerys skyld, at jeg har flyttet de smukke galaxyer - hun skrev i en tråd, at det er en meget svømmeglad fisk, næsten samtidig sendte min datter mig et link til Eksternt link www.akvarieviden.dk , hvor der er en fin artsbeskrivelse, der også siger, at det er en god ide at give fiskene noget mere plads, end det hidtil meget har været anbefalet ... Mine gik i et 25L, men HOLD DA OP, hvor har jeg ikke fortrudt, at jeg har flyttet dem! De kommer meget mere frem i akvariet nu - selvom de stadig er det, man vil kalde en sky fisk - og de BOLTRER sig virkelig, sjovt syn igår, da de blev puttet i, der var så meget krudt og nysgerrigehed og undersøgen fra deres side, at det næsten ikke var til at slippe "skærmen" igen (jeg ser ikke TV mere - jeg ser akvarier ;-))

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 30/08-2007 21:38 30/08-2007 21:38
Her et skud lidt ovre fra højre side...

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Alexander - 30/08-2007 21:40 30/08-2007 21:40
der er også rcs... hehe søde små i det hele taget

Mvh.
Alexander

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 30/08-2007 21:40 30/08-2007 21:40
Til sidst potteplanten i midten - jeg håber, den bliver lige så smuk, som de andre jeg har af samme slags .... Den ser unægtelig lidt pisten ud .... Da jeg modtog den med posten, var den knækket fra 'klumpen' - gad vide, hvad der egentlig sker ved det? Så jeg proppede den i potten, hvor den ventede, til akvariet var klar. Men den er sandelig begyndt at skyde nye blade, som måske kan anes på billedet, så jeg tror, der er håb :-)

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger jery (Inaktiv) - 30/08-2007 21:50 30/08-2007 21:50
God idé med den 'svømmegang', mine æææælsker også sådanne naturlige agility-forhindringer.
Mine er jo også blevet flyttet i dag - fra 50 l til 50 l - men en noget bedre indretning, synes de, idet deres nye hjem er længere med deraf følgende mere spurtplads og flere agility-udfordringer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger lysholm (Inaktiv) - 30/08-2007 22:08 30/08-2007 22:08
Hej.. meget flot akvarie og flotte fisk/rejer.
Hvad er det for noget grus du har i?
Synes dit grus ser rigtig flot ud, og da jeg er på udkig efter noget andet grus til et af mine akvarier, kunne den slags du har være en go mulighed.

Med venlig hilsen
Karina

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Finkeldinken (Inaktiv) - 30/08-2007 22:16 30/08-2007 22:16
...Som du dog KAN, Kirsten! - og nej, hvor de ser ud til at hygge, de små galaxyer! :D
Glæder mig dog til at se, når den urtepotte er væk, hehe...den pynter ikke ligefrem, men hvad - det kan jo være nødvendigt med den slags overgangsordninger indimellem. :)

De bedste hilsner
Lise

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 30/08-2007 22:32 30/08-2007 22:32
Jery: Jamen du har fuldstændig ret - det er faktisk en agility-fisk! ;-) Rigtig god ide med det akvariemål, du har fået....

Lysholm: Gruset / sandet hedder Orbit. Det er vist temmelig almindeligt og kan sikkert fåes i de fleste akva-butikker :-)

Lise: Tak, du Finke-dinke .... Kan du ikke li' min urtepotte?? Nå-ja, køn er den vel ikke ... har ellers en hel del af dem efterhånden - udenfor akvariet! Nogle gange er det nu strategisk fornuftigt at have nogle med planter i - gode, når der er behov for ekspres-oprettelse af skjulesteder. De lotusser er rigtig kønne - har et par stykker, som er MEGET røde :-)

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger jery (Inaktiv) - 30/08-2007 23:15 30/08-2007 23:15
Skulle hilse fra mine G og sige, at det var så lækkert at blive flyttet, at 2 gik i leg her 4 timer efter - desværre har jeg fået pakket Javamosset for meget sammen, så de brugte en lille lund af spredte Vandpest, og alle æggene blev selvfølgelig ædt.
Nå, nu vil jeg sætte nogle billeder ind i min egen tråd.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 30/08-2007 23:17 30/08-2007 23:17
Det ser rigtigt godt ud Kirsten : )
Nu er det vel også nemmere at holde temperaturen nede (+sommeren er ved at være slut )
Mine små er også blevet flyttet ud af reolen og over i et andet 54l,der står alene.Samtidig har de også fået selvskab af nogle frække Weitzmanier,der rigtigt forstår at "jage" dem ud af Java-bregnen.Det var for svært at holde temperaturen nede i reolen.Hvad så med strygeskuffen? Er den blevet omdannet til yngel eller plante-opbevaringsbalje?

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Luna (Inaktiv) - 31/08-2007 08:13 31/08-2007 08:13
Flot akvarie du har fået lavet Kirsten. :-D
Er det også inde i dit nye værelse?

Mvh.
Helle/Brøndby

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 31/08-2007 08:32 31/08-2007 08:32
jery: Bedre held næste gang - jeg ved heller ikke lige, hvor tæt javamosset skal være .... måske skal jeg proppe lidt mere i .... :-)

anitabritt og luna: Tak for det :-) Ja, det med temperaturen bliver forhåbentlig lidt lettere nu, akvariet står øverst på reolen i mit værelse. Tanken er, at der også skal gå de panserbasser, som jeg håber så meget på at få inden alt for længe :-) Har du haft held af noget galaxy-yngel, anitabritt? Og næ-næ, strygeskuffen eksisterer skam stadigvæk - faktisk har min mand netop her til morgen 10 min. før afgang strøget den skjorte, han skulle have på ..... hm-hm ....

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 31/08-2007 08:35 31/08-2007 08:35
Forresten: jeg har fået løst mit til alle tider irriterende problem ved fotografering: jeg ryster altid på hånden, når knappen skal trykkes ned - et STATIV har været løsningen for mig, ganske vist tager det længere tid at få 'rigget an', men til gengæld kan man så se, hvad der er på billederne! Nu mangler jeg så bare at opdrage fiskene til at stå stille under fotoseancen .....

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Annoncører
Annoncører