Multicure

Postet under : Havedam - Sygdomme
Visninger : 317

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger zymex (Inaktiv) - 20/03-2019 22:28 20/03-2019 22:28
Hej har nogle frøer der har problemer med svamp.

har fået at vide fra en frø gruppe på facebook jeg sku bruge "multicure" som ku fåes i akvarie butikker.
men har ikke kunne finde det på nettet ihvertfald, er det stadig til salg? eller udgået?

og eller er der et alternativ?

de siger det vigtigste bare er der er:
malachite green
methylene blue
acriflavene
i som multicure har.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger MathiasDK (Inaktiv) - 21/03-2019 21:53 21/03-2019 21:53
Indlægget er rettet 21/03-2019 21:53 21/03-2019 21:53 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Akvariebutikker må ifølge lovgivningen ikke sælge medicin i Danmark.
Du kan finde hvad du søger på sider som ebay og amazon.

Undersøg om du evt. kan anvende Esha2000, det kan fås hos Zooplus

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger scn - 22/03-2019 09:46 22/03-2019 09:46
Jeg tror det du leder efter hedder: Blue Planet - Multi Cure. Det ser ud til at være noget som rammer ret bredt. Er du sikker på at du behøver så bredt dækkende medicin?

Methylen blåt kan findes på eks. ebay. Det bruges eks. til at undgå at æg skimler. Malachite green kan også findes på ebay.

Bemærk dog at begge produkter farver voldsomt, så behandling bør foregå uden for det normale terrarie. Hvordan frøer har det med stofferne ved jeg ikke. For fisk uden skæl anbefales ofte lavere koncentration.

Jeg har methylen blåt liggende, du kan få nogle dråber eller 20 hvis du bor i nærheden, og har en lille beholder. Det vil være surt at vente +1 uge på levering fra eks. UK.

Annoncører
Annoncører