Malawi, svømmeblære og skuffe.. hjælp!

Postet under : Havedam - Sygdomme
Visninger : 408

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger OliverKromand - 16/03-2018 08:39 16/03-2018 08:39
Hej med jer!
Min ene greyshakei-hun "svømmer" rundt med skuffe (siden 7.marts), hvilket jo er dejligt. I mellemtiden er den begyndt at flyve mod overfladen og har problemer med at stå vandret i vandet og svømme. Jeg er kommet frem til at det højst sandsynligt er et problem med avømmeblære.
Men hvad gør jeg?
Skal jeg "strippe" hende og håbe det går over med lidt ærter? Smide hende over i en koldere balje et par dage og se om det gør en forskel?
Ja, jeg er er i syv sind og håber på lidt hjælp herinde fra.
Ps. Jeg vil meget gerne undgå aflivning.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ThomasBallerup - 17/03-2018 11:28 17/03-2018 11:28
Indlægget er rettet 17/03-2018 11:29 17/03-2018 11:29 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

nu kan vi jo ikke se bunden af dit akvarie,
jeg plejer at have en masse runde sten stablet godt op i hjørner 3-6cm diemater,
på den måde kan ungerne gemme sig, og overraskende mange kan overleve og vokse op i sådan et
stort akvarie uden at blive spist, og du behøver derfor ikke gøre noget som helst selv.
Men hvis der ikke er mange gemmesteder for små unger,
så bliver de alle spist hvis du ikke gør noget.
Der behøver faktisk ikke være noget galt med din hun med skuffe, hun kæmper med at holde så mange som muligt af de store unger inden i sikkerhed, dette gør hun typisk ved at pege munden op,
hvis hun kunne komme af med dem på sikker måde, ville hun have lagt dem af mellem mindre sten,
man da hun sikkert ikke kan finde nogle gode sikre steder, vælger hun at kæmpe rundt som du ser.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Administrator Sponsor ken kætbak - 17/03-2018 13:16 17/03-2018 13:16
Gør den det også i dag?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger OliverKromand - 20/03-2018 20:08 20/03-2018 20:08
Hej igen.
Problemet er at røven ryger i vejret.
Som det er lige nu, er akvariet ikke yngel-venligt, men det bliver det snarest.. skal lige have de gamle over fra Bornholm - så samler de lidt kalksten ved Øresundsbroen ;)

Jeg har haft hende i en koldere (21,8græder) balje siden jeg skrev opslaget.
Baljen var fyldt med vand fra det store akvarie, og temperaturen er langsomt dalet. I går kom hun tilbage i det store akvarie hvor der er 25,7 - ingen problemer indtil videre.. men jeg venter spændt på at se om problemer kommer igen.

Annoncører
Annoncører