Folie til havedam.

Postet under : Havedam - Generelt
Visninger : 1197

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger KlausJuul (Inaktiv) - 01/03-2015 14:26 01/03-2015 14:26
Hej folkens.

Jeg skal hjælpe mine svigerforældre med at lave en ny havedam, da der er gået hul i deres nuværende.

Jeg er helt grøn inden for dette fag, så håber jeg kan få lidt backup på mine ideer herinde.

Tanken er først og fremmest at sikre folien i bunden, ved at lægge et hønsetrådsnet ned omkring ydersiden. Derefter ligge 50-60 mm jord eller anden beskyttelse, så folie og trådnet ikke rammer hinanden. På den måde sikre jeg at mosegrise og andre dyr laver hul i folien.

En anden ide jeg har tænkt på er, at frem for at bruge den almindelige bassinfolie, evt ville bruge dampspærrefolie. Nu kender jeg ikke tykkelse osv på almindeligt bassinfolie, men umildbart kan jeg ikke de den store forskel. Men er der nogen der har enten erfaringer, eller som bare ved at dette ikke kan lade sig gøre, så giv endeligt lyd fra jer.

/ Klaus Juul

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Mother (Inaktiv) - 01/03-2015 16:55 01/03-2015 16:55
hej Klaus
Hvis du vil have i godt resultat vil jeg råde dig til at købe, EPDM (gummi) folie 1,2mm
og Fibertexdug. Ved ikke hvad du skal bruge hønsetråd til *blink* . Men her er der en link som du kan bruge. Eksternt link http://www.superkoi.dk/cms.ashx/tips-og-r%C3%A5d
håber du kan bruge nogle af det. :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Administrator Sponsor ken kætbak - 01/03-2015 17:05 01/03-2015 17:05
#2- jeg kunne ikke være mere enig.
Epdm er bare lykken:-)

Mvh. Ken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger KlausJuul (Inaktiv) - 01/03-2015 18:20 01/03-2015 18:20
Hønsetråd er fordi de tidligere har erfaret at muldvarpe/mosegrise har lavet hul i dugen. Kan en fibertexdug, sørge for at dyr ikke graver/gnaver sig igennem?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger vandmande1 (Inaktiv) - 01/03-2015 18:45 01/03-2015 18:45
Hej Klaus
I stedet for at lægge hønsenet under folien, tror jeg den bedste løsning er, at grave nettet lodret ned i kanten af bassinet
Ca 75cm måske 100cm ned, ved ikke hvor langt ned mosegrisene graver.
Tror det er en dårlig løsning med tråd i nærheden af folien på længere sigt.

Annoncører
Annoncører