Syg fisk - blodsprængninger i begge øjne.

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 1750

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Guldfisk (Inaktiv) - 26/09-2010 18:05 26/09-2010 18:05
Kære Alle,

Min fine orange slørhale er blevet syg.
Jeg opdagede det i går lørdag, da butikkerne var lukket og har i dag kørt rundt for at finde åbne dyreforretninger - ringede endda til et storcenter, som bekræftede, at en Bonnie Dyrehandel havde åben - det havde de så bare ikke, da jeg kom derud

Slørhalen har hele tiden haft et stref af sort på sin finne, men med ét er der flere sorte stref, flere af skællene er blevet mørke - og for en time siden opdagede jeg en blodplet i hvert øje. Appetitten er også nedsat, og slørhalen svømmer dårligt. I går så han ud til at have noget vat-lignede på hovedet, hvilket jeg formoder er svamp. Det er nu væk...

Akvariet er 140 l. og der går denne slørhale (ca. 10 cm), samt en mindre slørhale (ca. 5 cm) og en malle. Jeg har lige skiftet 1/3 vand, som flere råd herinde foreskriver.

Jeg er fuldt klar over, at mange akvarie-entusiaster ikke kan fordrage slørhaler og er fortalere for, at man skal putte dem i en blender, hvis man ikke har en havedam, men jeg er dels akvarie-nystarter, dels bor jeg i lejlighed - og dels er jeg blevet glad for denne lille fyr, så jeg ville virkelig værdsætte gode råd.

Bedste hilsner
Guldfisk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Mr.P (Inaktiv) - 26/09-2010 18:09 26/09-2010 18:09
Ja man bliver sgu rigtig glad for de slørhaler :D

Er også nybegynder og elsker mine 2 stk jeg har i akvariet.
Håber du finder en god løsning på problemet med din lille fyr :(

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Guldfisk (Inaktiv) - 27/09-2010 07:33 27/09-2010 07:33
:( :( :(

Her til morgen var slørhalen død. Slørhalen var kravlet ind i en hule af sten og lå død...
Det sorte på dens skæl var tilgengæld forsvundet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Triinusmus (Inaktiv) - 27/09-2010 08:12 27/09-2010 08:12
Det er jeg ked af at høre..
Men det kan være pga. for lidt vand. En slørhale sviner ufattelig meget og to sviner endnu mere..
Derfor kan et akvarie med for lidt plads hurtig blive forgiftet.

Annoncører
Annoncører